„Még idén elkezdődik a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum épületének eredeti kiviteli tervei alapján történő helyreállítása, így három év múlva, a millenniumi ünnepségek idején létrejött impozáns épület ismét a második világháborús rombolás előtti állapotban várja majd a látogatókat" – olvasható Krámli Mihály, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója és Baán László miniszteri biztos (Liget Budapest Projekt) közleményében.
Ennek apropóján döntöttem el, hogy még a nagy átalakítás előtt meglátogatom a múzeumot, ahova annyi alkalommal elmentem gyerekként is, és ma már felnőtt fejjel, búcsúztam el a múzeum jelenlegi állapotától.
424-es gőzős, NOHAB és egy An-2-s repülő. A Magyar Vasúti és Repülési történelem mérföldkövei.
M61-004 – 1999. június 4-én Badacsonylábdihegynél baleset következtében megrongálódott, selejtezve lett végül. A mozdony egyik végét itt állították ki.
Vasút modellek, melyeket oktatásra használtak az évek során, de volt olyan is amit közvetlenül a múzeumnak ajándékoztak.
Rendkívül sok, mozdony és vagon látható megegyező méretben. Komoly élethűség!
Vasútállomás makett, 1:1 méretben, Ahogy a mozdony is aminek az eleje látszik.
A kicsiket is megszólítják az ilyen játékos bemutatókkal.
A HO-s méret is képviseli magát.
A 20. század mozdonyai-vagonjai, ezeket mind a hazai ipar fejlesztette.
A fotók jól mutatják, hogy a hazai ipar külföldre is exportált.
Menetjegy minták az elmúlt több mint 100 évből.
Farkas Bertalan, az első magyar űrhajósnak emléket állító sarok.
Régi villamosok.
Érdemes megfigyelni, hogy a Budai fonódó villamosok vonala itt "még megvan".
70-as évek retró. M2 (piros) Metro állomás rajz.
Az Erzsébet hídon a villamos még átmegy. Az utolsó villamos 1972-ben ment át rajta, 1975-ben szedték fel a vágányokat.
Az Ev3 típusú metrókocsik.
Nemcsak a dohányzást tiltották!
Az M1 földalatti metszett makettje, egy Siemens motorkocsival.
Az alsóvezetékes rendszer Európában nálunk volt az első városon belüli, közúti villamosvasút. A sok hiba miatt 1924-től a felsővezetékesre tért át a város.
Egy átlagos családi lak a 20-as évekből.
És egy úri lak.
Látvány tervek az évszázad elejéről.
A bicikli fejlődése itt szépen kivehető.
Királyi hintó.
Nehezen felfogható, de a kocsi szónk meglepően elterjedt a világon. A kocsi lóvontatású jármű, mely a szekérnek a 15. században Kocs községben kialakult változata, Európa-szerte híressé vált a jármű.
Azon kevés magyar szó közé tartozik, mely a nyugati nyelvekbe jutott (angol coach, német Kutsche, katalán cotxe, spanyol coche, olasz: coccio, flamand: goetse, lengyel: kocz, cseh: kočár, szlovák: koč, kočiar, ukrán: коч, szerb: кочије, szlovén: kočíja, svéd: kusk). A Kaukázus vidékén és Kis-Ázsiában pedig a könnyű szekeret „madzsar”-nak nevezik.
Eredetileg ezt nem így akarták megépíteni. ez a modell, a II. vh. idején sérült meg, miután egy tűzben megrongálódott. A múzeum tulajdonában lévő ilyen méretű modellek majd 80% megsemmisült.
Az amerikaik főleg ilyen B-24 típusú bombázóval támadtak. A gépet Liberator azaz felszabadítónak neveztek a szövetségesek.
Ez a modell jól mutatja, hogy mennyire elpusztultak a múzeum tulajdonai. a fotókon már az újranyitás jelenetei láthatóak.
A Titanic méretarányú makettje.
A Magyar hajózás fejlődése.
Magyar fejlesztések
Úszódaruk is
A balatoni kompokat a Balatonfüredi hajógyárban gyártották.
A balatoni hajózás fejlődése.
Az ókori hajózás egy kis "szeglete"
A Magyar hajózás a 60-as és 70-es években a tengerekre is kijutott.
Ezek a hajók mind magyar kötődésűek voltak.
A Szent-István Osztrák-Magyar csatahajó makettje.
Ezek a terepasztalok már több mint 30 éve színesítik a múzeum gyűjteményét.
A kis motorkerékpárok és mopedek fejlődése.
A bejegyzés trackback címe: