Elkezdődött a Várpalota Challenge 2016 hadgyakorlat a bakonyi lőtéren, a fegyverek és járművek vasúton érkeznek Hollandiából, ám a katonákat a Holland Légierő hozza Eindhovenből. Az ottani légierő KDC-10-es típusú gépei 1992 óta látják el feladatukat a 334. század gépeiként, az Eindhoven melletti repülőtérről.
A KDC-10 a DC-10 katonai változata, az Egyesült Államok mellett az egyetlen üzemeltetője Hollandia.
Összesen 2 db gép került át a szintén holland Martinair légi fuvarozó cégtől.
A KDC-10 egyik jellegzetessége hátul található...a gépek ugyanis a szállítás mellett képesek légiutántöltésre is, melyet a hollandok ki is használnak saját gépeik afganisztáni áttelepülése során. A merev csöves utántöltő cső kiválóan látszik, ahogy az operátor helye is.
A gép visszafordul a régi 1-es terminálra.
A 334. század a Ypenburg (Hága) melletti bázisról került át 1968-ban a Soesterberg-i légibázisra, ahol is Fokker F-27-s gépeket repült a század. 1992-ben a hidegháború végével, a Soesterberg-i bázison elkezdték fokozatosan csökkenteni a jelenlétet, így került az alakulat a jelenlegi helyére Eindhovenbe.
Az alakulat felvarrója:
A fenti felvarró 1961 óta létezik, mottója Semper et Ubique, ami annyit tesz: "Mindig és Mindenhol". A kék és fekete a nappal és éjszakét jelképezi, ami azt jelenti, hogy bármelyik napszakban képesek repülni ha kell, a Pegazus mitológiai ló, pedig a század képességét, hogy embert és felszerelést képesek szállítani.
A bejegyzés trackback címe: