Van néhány laktanya amiről tán nem is tudunk, mindennap elmegyünk pedig mellette. Ilyen például Aszódon a volt Szovjet laktanya is, mely szerencsére a blogon látható sok helyszínnel ellentétben szépen, azt mondhatni 100%-ban hasznosítva van. Ám ha jobban megnézzük találunk, mondhatni bizonyítékot arra, hogy bizony itt 1990 előtt nem tudtunk volna csak úgy sétálni.
A volt parancsnoki épület
Az alakulótér
A laktanyában 1979-től egy vegyvédelmi zászlóalj volt, előtte azonban egy javító zászlóalj volt itt, ez költözött át Lőrincibe - fotók ITT. A vegyvédelmi alakulatot 1989-ben vonták ki, utána a Gödöllőről áttelepült rádió javító alakulat jött Aszódra 1991 kivonásig - после вывода хим. батальона, 1989-1990.
A tiszti lakótelep
A régi klub ház.
A laktanyát egyik oldalát a Honvéd utca határolja. Az országban sok esetben volt, hogy a Szovjet laktanyák korábban a Magyar Néphadsereghez tartoztak...Aszód városában volt egy 15. gépkocsizó lövészezred, ami 1957-ig volt a városban. Pontosabban 1950-ben Rétságon hozták létre, majd rövid idő alatt átkerült Aszódra, 57-től Hatvan városába, utána vissza 59-től Aszódra. Itt 1961-ig maradt és települt át Szabadszállásra 1987-ig megszűnésig, 53. gépkocsizó, majd gépesített lövészezred néven. Bár a város másik pontján volt egy Magyar laktanya, nem kizárt, hogy a Szovjet is itt Aszódon az 50-es években Magyar volt.
A Honvéd utca.
Legénységi épület. A visszaemlékezők eszerint egy őrház is volt az épület távoli végében - а в дальнем углу с права была караулка.
A betonkerítés árulkodó.
Kartal irányában is látható még a laktanya kerítése.
És ha már Aszód...a volt Magyar laktanya - Galga Vezetésbiztosító Ezred, megszűnt 2005-ben.
Néhány életkép a laktanya 1990 előtti idejéből. Forrás ok.ru
Egy TMC-65 hőlégsugaras mentesítő gépkocsi. Az alakulat ilyen járművekkel rendelkezett.
És akció közben.
Az internetről pár fotó.
Még pár fotó az alakulatról...forrás ok.ru:
A fent említett TCM-65 magyar párja...az ilyen járművek a kiskőrösi magyar laktanyában voltak.
TATRA 148-as (TZ-74) alvázra szerelt vegyi mentesítő jármű. A technikának volt egy másik funkciója...A ködösítéskor konkrétan motorolajat égetett el a kiáramló gázsugár, amely 700-900 fokos volt. Az egyébként mentesítésre használt víz helyére ilyenkor olaj került. A javítószázad által, más járművekből lecserélt motorolajról van szó. Ritkán üzemeltetett berendezés, mivel jelentő kerozin fogyasztása volt, ugyanakkor a jármű az egyik legjobb terepjáró képességgel rendelkezett, mivel 6X6-os meghajtású volt. A saját V8-as diesel motorja rendelkezett dúsítóval, ami korlátozottan növelte a teljesítményét.
Az égésterébe általában víz mavefor hipoklorit illetve egyes esetekbe vízüveg keverékét adagolták.
És itt a fotón látható:
A bejegyzés trackback címe: